Nomis Aasia ja Filippiinit

Nomis Group on toiminut Aasiassa jo lähes 10 vuotta ja koko tuon ajan toimintaa on johtanut Nomiksen osakas Janne Ketola Manilan toimipisteestä käsin. Janne kertoo työskennelleensä Nomiksen projektien puitteissa Suomen ulkopuolella jo 12 vuotta, joista viimeiset 10 on vierähtänyt Filippiineillä Manilassa. Ennen Manilaan tuloa hän vietti kaksi vuotta Ruotsissa ja kertookin, että kulttuurishokki oli silloin Filippiineille saapuessa melkoinen. Ero pohjoismaisen hyvinvointivaltion toimintatapojen ja Filippiinien kaltaisen kehittyvän maan kesken on suuri. Esimerkiksi eri lupaprosessit vaativat melkoista kärsivällisyyttä, mutta kaikesta selvittiin ja toiminta saatiin kunnialla alkuun, naurahtaa Janne.

Toimintamme täällä keskittyy perinteisesti kolmeen eri osa-alueeseen, eli sovelluskehitys, tukipalvelut, sekä oman Nomis HelpDesk tuotteemme myynti ja toimitukset sekä Filippiineille, että lähialueille. Kaikilla liiketoiminta osa-alueilla tehdään tiivistä yhteistyötä muiden Nomis-toimipisteiden kanssa. Tiivis yhteistyö mahdollistaa muun muassa sen, että pystymme hyödyntämään palveluissa aikavyöhykkeiden tuomaa etua, mikä on tärkeää erityisesti globaalisti toimiville asiakkaille.  Sovelluskehitys Filippiineillä keskittyy Microsoft Dynamicsin ympärille, mutta teemme myös paljon muita toimeksiantoja. Tukipalvelut taas kattavat omien tuotteiden lisäksi myös it-infraan liittyvät 1. asteen tukipalvelut.

Uusin liiketoiminta-alue liittyy palvelukonseptiin, jota olemme rakentaneet erityisesti Suomen markkinoille. Lyhyesti sanoen se on konsepti, joka mahdollistaa outsource-palveluiden kustannustehokkaan hyödyntämisen myös PK-sektorin yrityksille. Käymiemme keskustelujen perusteella tämänkaltaiselle palvelulle on tilausta ja parhaillaan käynnistellään ensimmäisiä palvelukokonaisuuksia.

Lopuksi Janne toteaa, että vaikka toiminnan organisointi Filippiineille on vuosien varrella vaatinut paljon oppimista yrityksen ja erehdyksen kautta, on palkitsevaa, että nyt voimme kokemustemme pohjalta auttaa myös muita suomalaisia yrityksiä heidän toimintansa tehostamiseen outsource-palveluiden avulla.

 

Nomis HelpDesk – järjestelmän päivitysversio 2.3 on julkaistu

Päivitys sisältää tuen GDPR-vaatimuksille, eli uusille EU:n laajuisesti käyttöön otettaville tietosuoja-asetuksille. Uusi järjestelmäversio tallentaa tiedot järjestelmän henkilörekistereihin kohdistuvista luku- ja muokkausoperaatioista. Järjestelmästä on myös mahdollista tuottaa raportti kyseisistä tiedoista, oletuksena SQL Server RS-formaatissa.

Jatkamme järjestelmän kehitystä mobile first-periaatteella suunniteltujen uuden järjestelmäkomponentin parissa, jotka julkaistaan sekä tukipalvelun sovelluksen, että asiakassivuston käyttäjille. Nettipohjainen sovellus tulee mahdollistamaan tikettien selailua ja käsittelyä helppokäyttöisemmin myös mobiililaitteilla, ruudun koosta ja käyttöjärjestelmästä riippumatta. Uudet sovellukset valmistuvat kesän 2018 aikana.

Tilaa tunnus demoversioon