
Tukipyyntöjen käsittely nopeutui selvästi Pohjois-Karjalassa
Pienikin tietohallinto voi tarvita apua tukipyyntöjen käsittelyyn, kun koko organisaatio on riittävän suuri. Näin mietittiin Pohjois-Karjalan Osuuskaupassa (PKO), joka valitsi Nomis HelpDeskin apuvälineekseen noin vuosi sitten. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa (PKO) on käyttänyt Nomis HelpDeskiä keväästä 2014 lähtien. ICT-asiantuntija Juha Turpeinen kertoo, että uutta ohjelmistoa lähdettiin etsimään, koska tiketöintijärjestelmää piti kehittää. Turpeisen mukaan PKO:n tietohallinto on ”pieni mutta tehokas”: hänen lisäkseen osastoon kuuluu vain ICT-tukihenkilö Heini Lindroos. ”Hoidin näitä hommia pitkään yksin. Kun sain avukseni Lindroosin, niin huomasimme, että osa tukipyynnöistä tuli sähköpostilla minulle, osa hänelle ja osa molemmille. Emme pysyneet kärryillä, kumpi tekee mitäkin”, Turpeinen kertoo. Puheliaat pohjoiskarjalaiset myös ilmoittelivat mielellään teknisistä ongelmistaan puhelimessa, ja välillä juttuhetket venähtivät turhankin pitkiksi. ”Aina, kun puhelin soi, työnteko keskeytyi. Keskitetty järjestelmä, jossa kaikki vikailmoitukset tulevat sähköisesti, oli tarpeen”, Turpeinen toteaa. PKO on noin 1 200 ihmistä työllistävä alueosuuskauppa, joka toimii kymmenen kunnan ja kaupungin alueella Pohjois-Karjalassa.
Kiitos kaikille vieraillemme ICT-Expo tapahtumassa!
Messuilla esittelimme Nomis HelpDesk 2.1 version ominaisuuksia. Uusi versio tuo monia parannuksia.
Nomis HelpDesk 2.1:n tärkeimmät kehityskohteet:
- Ilmoitustaulun RSS-syöte
- Uusi päävalikko – varaslähtö käyttöliittymän uudistamiseen
- Vakiohakujen tapauslukumäärät
- Dashboard – kevyt mittaristo
- Palvelun ja kielen mukaan valittavat viestipohjat
- Tapauksen uusi otsikkopalkki
- Tapauksen ilmoittajan tapaukset, laitteet ja sovellukset
- Tapauksen reagointiaika ja läpimenoaika
- Järjestelmän nopeutus ja asynkroniset sivulataukset tapauskäsittelyssä ja laiterekisterissä, jolla varaudutaan ennalta suuriin tietomääriin
Vastaanottajalista on koottu Nomis Oy:n asiakasrekisteristä sekä postituslistalle muuten liittyneistä jäsenistä. Mikäli et jatkossa halua vastaanottaa tiedotteita Nomis Oy:ltä, voit peruuttaa ne tästä linkistä tai tähän sähköpostiin vastaamalla.