Nomis tuntee Microsoft Dynamics NAVin – Case Solteq

Toimitamme Microsoft Dynamics NAV -ympäristöön kustannustehokkaita ja asiantuntevia palveluita sekä resursseja. Osaamisemme kattaa laajan skaalan NAV-versioita aina NAV 2018 –versioon saakka. Microsoftin Gold Partner -status ja aktiiviset asiakasprojektit takaavat aina ajantasaisen osaamisen. Resursoinnissa hyödynnämme globaalia yritysrakennettamme. Tiimien tehokas ja joustava resursointi, sekä joustavat laskutusmallit yhdistettynä mahdollisuuteen hyödyntää eri aikavyöhykkeiden tuomaa etua on asiakkaidemme mukaan paketti, jota ei kannata ohittaa.

Senior Manager Kimmo Saarinen, Solteq:

”Palava halu palvella”

Solteq on pitkän linjan suomalainen yritys, jonka juuret ovat Tampereella. Toimimme useilla ohjelmistopalveluiden osa-alueilla. Erityisesti olemme keskittyneet sekä perinteisiin toiminnanohjausjärjestelmiin että digitaalisiin ratkaisuihin.

Useimmat suomalaiset ovat tietämättään ratkaisujemme kanssa tekemisissä päivittäin, sillä olemme muun muassa johtavia kassa- sekä toiminnanohjausjärjestelmien toimittajia Suomessa.

Solteq on vahvasti mukana monikanavaisten ratkaisujen toimittamisessa hankinnoista raportointiin. Kunnianhimoisena tavoitteenamme on yksinkertaistaa digitaalista maailmaa. Haluamme tarjota sellaisia käytännön työkaluja ja ratkaisuja, joilla asiakkaamme pystyvät tekemään menestyksellistä liiketoimintaa niin verkossa kuin perinteisen kaupan alallakin.

Näiden tavoitteiden toteuttamiseksi meillä on näkemyksellistä osaamista ja sitoutuneita ihmisiä. Apunamme käytämme tarvittaessa myös loistavia yhteistyökumppaneita.

Nomis tuntee Microsoft Dynamics NAVin

Vajaa pari vuotta sitten Solteqille tuli hospitality-alan asiakas, jonka palvelutarjonta oli erittäin runsasta ja monimuotoista. Yritys tarjoaa palveluita, tuotteita ja elämyksiä kuluttajille sekä yhteisöille; verottomasti, mutta myös verollisesti useiden eri yhtiöiden kautta.

Asiakas oli uusimassa kassa-, tilaus-, varaus- ja toiminnanohjausjärjestelmäänsä. Vaatimukset olivat korkealla heidän monipuolisen liiketoimintansa takia. Tiesimme, että ratkaisu löytyisi yhdistelmästä, johon kuuluivat Microsoft Dynamics NAV, LSRetail sekä Cenium.

Jo pitkään Solteqilla on ollut kasvavaa kysyntää NAV- ja LSRetail -osaamiselle. Etsimme kumppania, joka tuntee NAVin hyvin. Tiemme osuivat yhteen Nomiksen kanssa ja heidän osaamisensa vaikutti hyvin laaja-alaiselta. Nomis alkoikin tehdä tärkeää osaa toimituksesta.

Suomessa suomeksi

Nomiksen erottaa muista partnereista se, että heillä on toimintaa myös Suomessa. Yritys on rekisteröity Suomeen ja kanssakäyminen hoituu myös suomeksi. Se on meille mutta myös asiakkaillemme tärkeää.

Nomiksessa yhteyshenkilömme ovat Janne Ketola ja Martti Lehtonen. Heidän kanssaan asiointi on mutkatonta ja he hoitavat hyvin kommunikoinnin omien sidosryhmiensä kanssa.

Joustava ja luotettava kumppani

NAV ja LSRetail -liiketoimintamme on kasvanut huimasti ja Nomis on ollut yksi tekijä mahdollistamassa tätä kasvua. Heillä on alallamme arvostettua osaamista sekä myös ratkaisuja tarjolla kilpailukykyiseen hintaan. Solteq vastaa alihankkijoidensa työstä kuten omastaan, joten on tärkeää, että alihankkija on luottamuksen arvoinen ja yhteistyö on sujuvaa.

Jannen ja Martin kanssa asioinnissa olen erityisesti pitänyt joustavuudesta ja luotettavuudesta. Tästä on yhtenä esimerkkinä hiljattain asiakastilanteessa ilmennyt kiireellinen tekninen ongelma samaan aikaan, kun moni Solteqin omista asiantuntijoista oli koulutuksessa.

Laitoin Jannelle avunpyynnön. Lähes saman tien sähköpostiin kilahti vastaus, että me ratkaistaan tämä. Ja nopeasti asia selvisikin. Siinä ei kyselty, että minkä sopimuksen piirissä tämä tehdään tai että mitkä tunnit merkataan. Oli vain palava halu palvella ja löytää ratkaisu meidän ja asiakkaamme pulmaan.

 

Nomis HelpDesk 2.2

Nomis HelpDesk –järjestelmää on uudistettu asiakastoiveiden perusteella vastaamaan paremmin asiakkaidemme vaatimuksia. Suurena osana kehitystä on ollut järjestelmän sisäinen tekninen uudistus. Uudistus tarjoaa lisättyä käyttömukavuutta nopeampien toimintojen vasteaikojen muodossa, sekä aikaisempaa järeämpää kykyä käsitellä suuria tietomassoja.

Uusi Nomis HelpDesk API –rajapinta tarjoaa lisäksi monipuolisempia mahdollisuuksia liityntöihin sekä asiakkaillemme, että kumppaneillemme. Useat asiakkaamme haluavat käyttää ulkoisia moduuleita mm. raportointiin sekä omiin web-sivustoihinsa – esimerkkinä asiakastyytyväisyyskyselyt ja omat asiakasportaalit.

Olemme myös kehittäneet edelleen järjestelmän luotettavuutta ja tietoturvaa. Tekninen päivitysversio pohjustaa myös seuraavaan ohjelmistoversioon tulevia ominaisuuksia, jotka on aikataulutettu keväälle 2018. Päivitys tulee sisältämään tuen GDPR-vaatimuksille, eli uusille EU:n laajuisesti käyttöön otettaville tietosuoja-asetuksille. Versio tulee sisältämään myös entistä laajemman tuen viranomaisten Katakri-auditoinnin vaatimuksille.

Kokonaan uutena asiana kevään 2018 järjestelmäversio tulee sisältämään mobile first –periaatteella suunnitellun uuden järjestelmäkomponentin tukipalvelun sovelluksen käyttäjille. Nettipohjainen sovellus tulee mahdollistamaan tikettien selailua ja käsittelyä helppokäyttöisemmin myös mobiililaitteilla, ruudun koosta ja käyttöjärjestelmästä riippumatta

Tilaa tunnus demoversioon