A-Katsastuksen IT-tukea ohjataan Nomis HelpDesk -ohjelmistolla
Nomiksen ja A-Katsastus Oy:n yhteistyö on alkanut keväällä 2008. A-Katsastus-konserni on yksi Euroopan johtavista ajoneuvojen katsastus-, kuntotarkastus- ja rekisteröintipalveluja tarjoavista toimijoista. Palveluvalikoima kattaa myös kuljettajantutkintopalvelut, autotarvikkeiden myynnin sekä autoalan vahinkotarkastukset ja testauspalvelut. Suomen lisäksi toimintaa on Puolassa, Latviassa, Ruotsissa ja Virossa.
A-Katsastuksella tietohallintopäällikkönä työskentelevälle Ari Järviselle Nomis HelpDeskin käyttö on tuttua. Hänen vastuulleen kuuluvat mm. IT-tuotantoon ja konesaleihin liittyvät IT-päätökset, IT-tuotantoprojektien koordinointi, Microsoftin sopimukset ja laitehankinta. Lisäksi hän vastaa A-Katsastuksen servereistä sekä tietoturvasta. Itse Järvinen luonnehtii itseään leikkisästi ”yleismies Jantuseksi”. Järvisen työhuone sijaitsee Pitäjänmäen pääkonttorilla. ”Kanssani täällä Pitäjänmäellä työskentelee neljä henkilöä tukipalveluistamme, lisäksi yksi henkilö työskentelee Lahdessa. Vuosittain käsittelemme noin 7000 tukipyyntöä”, kertoo Järvinen.
”Ennen ohjelmiston käyttöönottoa tukipyyntöjen vastaanottaminen ja käsittely oli sekavaa eikä päällekkäisyyksiltäkään vältytty. Nomis HelpDesk –ohjelmistoon päädyttiin, koska se vastasi parhaiten A-Katsastus Oy:n asettamia vaatimuksia, oli suomenkielinen sekä joustavampi järjestelmänä kuin kilpailijansa”, kertoo Järvinen.
”Olemme siirtyneet leasinglaitteista omiin laitteisiin ja hankimmekin Nomis HelpDesk – ohjelmistoon myös laiterekisterin. Laiterekisteri ja viikottaiset raportit joita saan ohjelmasta ovat mielestäni olleet todella hyviä. Muutenkin Nomis on yllättänyt minut positiivisesti, siellä kyetään moneen ja asiat tulevat joustavasti ja nopeasti hoidettua” iloitsee Järvinen.